Dlaczego korporacyjne SEO może być słabsze

To, dlaczego SEO Twojego przedsiębiorstwa jest słabsze, sprowadza się do treści, parametrów technicznych, jakości strony lub autorytetu witryny. Witryny na poziomie korporacyjnym często mają setki, a nawet tysiące stron docelowych. Przy tak dużej ilości treści, które Google może przeszukiwać, indeksować i klasyfikować, plan SEO dla przedsiębiorstwa można łatwo wykoleić.

Dodaj wielu interesariuszy, którzy biorą udział w opracowywaniu strategii, realizacji i komunikowaniu planu SEO dla przedsiębiorstwa , a ustalenie, co poszło nie tak, może być ogromnym procesem.

Ale nie musi tak być. Chociaż każda witryna korporacyjna ma unikalne cele biznesowe, podstawy SEO dla przedsiębiorstw są takie same.

W tej kolumnie poznasz niektóre z najczęstszych powodów, dla których SEO dla przedsiębiorstw może być nieskuteczne. Sprawdź swoją własną strategię na tej liście, aby znaleźć możliwości poprawy wydajności SEO i ROI.

 

Co to jest SEO dla przedsiębiorstw?

Enterprise SEO może odnosić się zarówno do wielkości organizacji, jak i wielkości strony internetowej.

Większe strony internetowe są najczęściej własnością większych korporacji o ugruntowanej rozpoznawalności marki i większym udziale w rynku.

Jednak wiele mniejszych marek ma duże witryny internetowe i może czerpać korzyści z podejścia do swojej strategii SEO przez pryzmat przedsiębiorstwa.

Jeśli Twoja witryna spełnia następujące kryteria, potrzebujesz strategii SEO dla przedsiębiorstwa:

– Duży rozmiar : witryny z dużą liczbą stron docelowych lub należące do dużej korporacji lub organizacji.

– Szeroki zasięg : witryny internetowe, które obsługują rynki krajowe lub międzynarodowe i mają duży udział w rynku.

– Rozpoznawanie marki : strony internetowe znanych marek, które są postrzegane jako autorytet w branży.

korporacyjne SEO

Strona sponsorowane przez:

baner

Drzwi zewnętrzne w sklepie e-gerda.pl.

webtoster
Strony internetowe w abonamencie: webtoster.pl.

Powody, dla których SEO przedsiębiorstwa jest słabsze

Może się wydawać, że istnieją setki potencjalnych powodów, dla których SEO Twojego przedsiębiorstwa nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Ostatecznie jednak czynniki rankingowe Google można sprowadzić do czterech kluczowych obszarów:

– Zawartość.

– Aspekty techniczne.

– Organ witryny.

– Doświadczenie strony.

Jeśli weźmiesz pod uwagę te czynniki wysokiego poziomu w rankingu, masz plan dotyczący audytu witryny przedsiębiorstwa , identyfikowania problemów i iteracji podejścia do SEO przedsiębiorstwa.

 

Uwagi dotyczące treści

1. Treść strony docelowej jest niedostatecznie zoptymalizowana

Każdego roku Google coraz lepiej rozumie trafność i jakość treści . Jednak w przypadku dużych witryn zapewnienie wysokiej jakości treści na wszystkich stronach docelowych może być dość trudne.

Aby uzyskać pozycję w wyszukiwarkach, Twoje strony docelowe muszą być dogłębne, oryginalne i mieć wysokie wyniki w zakresie treści.

Powinny również zawierać multimedia i dobrą architekturę informacji z komponentami, takimi jak spis treści, karty, linki do przeskoku, karuzele, moduły rozwijanej treści i inne elementy interaktywne.

Jeśli wiesz, że Twoje strony docelowe nie spełniają standardów jakości Google, rozważ następujące kwestie:

– Zainwestuj w oprogramowanie do optymalizacji treści, które pomoże Ci zwiększyć głębię tematu.

– Popraw swoją architekturę informacji dzięki interaktywnym elementom i funkcjom projektu.

– Zleć tworzenie lub optymalizację treści agencji.

 

2. Kierowanie na niewłaściwe słowa kluczowe

Jeśli Twoje strony są w rankingu, ale nie generują ruchu ani konwersji, prawdopodobnie istnieje rozbieżność między docelowymi odbiorcami a docelowymi słowami kluczowymi.

Możliwe, że zbudowałeś swoją strategię SEO w oparciu o słowa kluczowe, których nikt nie szuka, lub słowa kluczowe, które są zbyt konkurencyjne.

Dlatego najlepiej jest stosować mieszane podejście do kierowania na słowa kluczowe. Uwzględnij kombinację słów kluczowych z krótkim i długim ogonem w klastrach słów kluczowych .

Twoje strony docelowe powinny również kierować reklamy na słowa kluczowe o niższym stopniu trudności, które możesz ustawić w rankingu już dziś, a także na słowa kluczowe o wyższej konkurencji, na które z czasem możesz się rozwijać.

3. Zbyt wiele stron niskiej jakości w indeksie Google

Ze względu na swój rozmiar strony firmowe często otrzymują strony o niskiej jakości w indeksie Google.

Gdy marnujesz budżet na indeksowanie na stronach niskiej jakości, dajesz Google wrażenie, że cała Twoja witryna jest niskiej jakości.

Czasami cienkie lub niskiej jakości strony są nieuniknione (szczególnie w przypadku witryn e-commerce). Aby zapobiec umieszczaniu tych stron w indeksie zamiast stron z pieniędzmi, wykonaj następujące czynności:

– Dodaj tagi robotów „noindex, nofollow” do stron o niskiej jakości.

– Przycinaj strony internetowe, które mają niski ruch organiczny i niską liczbę wyświetleń w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, i przekierowuj PageRank na bardziej wartościowe strony docelowe w Twojej witrynie.

4. Strony internetowe są zbyt podobne i kanibalizują się nawzajem

Jeśli Twoja firmowa witryna zawiera wiele stron internetowych o podobnej treści, nie tylko konkurujesz z konkurencją w rankingach — konkurujesz ze sobą!

Kanibalizacja słów kluczowych jest powszechna w witrynach na poziomie korporacyjnym z podobnymi stronami docelowymi, które tylko nieznacznie się różnią, ale są dostosowane do określonych regionów lub rynków.

5. Strony internetowe nie są zoptymalizowane pod kątem konwersji

Jeśli treść SEO Twojej firmy zapewnia Twojej witrynie nowe rankingi słów kluczowych, wyświetlenia i ruch, ale nie konwersje, skoncentruj swoje wysiłki na poprawie wezwań do działania (CTA) i podróży użytkownika.

Kilka pomysłów na optymalizację konwersji :

– Uprość formularze zgłoszeniowe i usuń niepotrzebne pola.

– Dodaj chatbota do swojej witryny firmowej.

– Daj użytkownikom wiele szans na konwersję: proponuję CTA dla każdych dwóch wysokości ekranu.

– Przetestuj przejęcia pełnoekranowe na całej stronie, kierując użytkowników do najważniejszego CTA.

– Dodaj banery samoprzylepne dla użytkowników mobilnych.

– Uzyskaj dodatkowe konwersje z ruchu na blogu, testując wiele modułów CTA, w tym wewnątrz treści oraz na pasku bocznym, stopce i nagłówku bloga.

 

Techniczne problemy SEO

6. Architektura witryny to bałagan

Witryny firmowe mogą łatwo paść ofiarą problemów ze strukturą witryny . Przy tak dużej ilości treści musisz jasno przekazać hierarchię swojej witryny użytkownikom i Google.

Jest to niezbędne do dobrego rankingu (i poprawy doświadczenia użytkownika!).

Aby ulepszyć architekturę witryny, upewnij się, że strony Twojej witryny mają przydatne, opisowe slugi URL zawierające słowa kluczowe, dla których strony próbują się uszeregować.

Unikaj również ścieżek stron, które są nadmiernie zagnieżdżone i unikaj hostowania treści w subdomenach.

Na przykład:

– Dobrze : „website.com/category/page”

– Źle : „subdomena.website.com/category/subcategory/page”

Upewnij się, że menu nawigacyjne zapewnia dostęp do najważniejszych stron w Twojej witrynie.

Dodanie menu nawigacyjnego pomaga również wyszukiwarkom zrozumieć architekturę Twojej witryny i pomaga prawidłowo rozpowszechniać PageRank w Twojej witrynie.

Jeśli nie przesłałeś jeszcze mapy witryny na swoim koncie Google Search Console, zrób to natychmiast.

 

7. Niewykorzystywanie PageRank na swoją korzyść

Gdy łączysz się z inną stroną w witrynie swojej firmy, wysyłasz część jej PageRank.

PageRank to oryginalny wskaźnik stworzony przez Google, aby zrozumieć, jaką wartość lub autorytet ma jedna strona nad inną.

Jeśli witryna Twojej firmy ma wiele autorytetów witryny, prawdopodobnie dysponujesz kapitałem linków, który może zostać skierowany w celu ulepszenia innych stron w Twojej witrynie.

Większość kapitału linków w Twojej witrynie będzie znajdować się na Twojej stronie głównej. Z tego powodu model strony filarowej jest idealny dla witryn korporacyjnych.

Spróbuj użyć treści bloga, aby połączyć się z kluczowymi stronami usług lub kategorii (co wzmacnia ich znaczenie w oczach robotów indeksujących).

 

8. Popełnianie błędów z tekstem zakotwiczenia

Jeśli tekst zakotwiczenia linków wewnętrznych nie jest zgodny ze słowami kluczowymi, dla których chcesz ustawić pozycję w rankingu, zmniejszasz swoje szanse na ranking dla tych haseł.

Nieopisowy tekst kotwicy, taki jak „kliknij tutaj”, „zasoby”, „więcej” i podobne, nie pomagają robotom Google zrozumieć, o czym są różne strony w Twojej witrynie lub które są najbardziej odpowiednie dla zapytań użytkowników.

 

9. Zerwane i niskiej jakości linki

Jeśli masz zbyt wiele uszkodzonych linków, zbyt wiele linków wychodzących do domen o niskiej jakości lub inne problemy z linkami w Twojej witrynie, Google określa Twoją witrynę jako o niższej jakości.

Użyj audytora witryny lub narzędzia indeksującego, takiego jak Ahrefs lub Screaming Frog, aby zaindeksować swoją witrynę i spojrzeć na profil linków zewnętrznych Twojej witryny przedsiębiorstwa.

Jeśli zauważysz problemy, napraw uszkodzone linki lub zaktualizuj linki zewnętrzne za pomocą bardziej autorytatywnych zasobów.

 

10. Zmaksymalizowałeś swój budżet na indeksowanie

Google ma określony budżet indeksowania dla liczby stron docelowych, które może i chce indeksować. Bardzo możliwe, że Twoja witryna korporacyjna przekroczyła ten budżet.

W rzeczywistości badanie z 2018 r. wykazało, że roboty indeksujące Google nie zdołały zaindeksować ponad połowy stron większych witryn objętych eksperymentem.

Budżet indeksowania to wyjątkowy czynnik SEO, z którym mniejsze witryny po prostu nie muszą sobie radzić. Tak więc zastanowienie się nad tym, na które strony chcesz przeznaczyć swój budżet, jest ważnym krokiem w kierunku przywrócenia strategii SEO przedsiębiorstwa.

Jeśli wiesz, że strona nie ma potencjału w rankingu ani konwersji, nie pozwól Google jej indeksować.

Podstawowe wskaźniki internetowe i problemy z działaniem strony

11. Twoja strona internetowa na poziomie korporacyjnym jest powolna

Istnieje wiele ruchomych części, które zapewniają szybkie działanie dużej witryny i są niezbędne w każdym planie SEO dla przedsiębiorstwa.

Powolna strona internetowa firmy całkowicie podważy wszelkie wysiłki związane z SEO.

Oto trzy poziomy „powolności”, na które może cierpieć Twoja witryna przedsiębiorstwa.

12. Słabe metryki doświadczenia strony

Dzięki aktualizacji funkcji Page Experience w tym miesiącu komfort użytkownika i wydajność techniczna Twoich stron internetowych nabierają jeszcze większego znaczenia.

Core Web Vitals firmy Google to nowy standard jakości strony, a Twoja witryna przedsiębiorstwa musi odpowiadać. Największe wykreślenie treści , układ pełnoekranowy i skumulowane przesunięcie układu są częścią algorytmu rankingu Google.

Nie masz pewności, czy Twoja witryna internetowa na poziomie przedsiębiorstwa spełnia te standardy? Sprawdź raport Core Web Vitals na koncie Google Search Console pod kątem błędów lub nieprawidłowych adresów URL. Przedstaw sugestie niezbędne do rozwiązania tych problemów.

Po ich rozwiązaniu prześlij prośbę o weryfikację w GSC. Google poinformuje Cię, czy problem został rozwiązany.

Niepowodzenia władz przedsiębiorstwa

13. Niewystarczający autorytet witryny

Jeśli prowadzisz mniejszą lub nowszą firmę z witryną na poziomie korporacyjnym, możesz nie mieć wystarczającego autorytetu witryny, aby uzyskać pozycję w rankingu pod kątem słów kluczowych o najwyższej konkurencji.

Dlatego ważne jest, aby mieć niższe cele konkurencji, abyś mógł w międzyczasie odnieść małe zwycięstwa, dopóki nie poprawi się twoja autorytatywność.

Budowanie linków, public relations, blogowanie gości, marketing treści i silna obecność w mediach społecznościowych to świetne sposoby na zdobywanie nowych linków zwrotnych i poprawianie autorytetu witryny.

 

14. Nagromadziłeś toksyczne linki zwrotne

Organizacje korporacyjne z silnym autorytetem witryny i większymi profilami linków zwrotnych mogą mieć trudności z nadążaniem za gromadzonymi linkami.

 

Rozważania dotyczące strategii SEO dla przedsiębiorstw

15. Pozwalasz na ranking całej zawartości (kiedy nie jest to konieczne)

Zbyt wiele witryn korporacyjnych domyślnie używa tagów robotów „indeksuj, śledź” na wszystkich swoich stronach. Ale nie wszystkie treści muszą być indeksowane.

Co sprawia, że ​​strona docelowa jest godna indeksu Google? Potencjał rankingowy + Potencjał konwersji.

Jeśli strona docelowa w witrynie Twojej firmy zawiera szczupłą treść i prawdopodobnie nie będzie miała dobrej pozycji w rankingu, nie marnuj swojego budżetu na indeksowanie, pozwalając Google na indeksowanie.

Podobnie, jeśli strona nie ma dużej szansy na konwersję, czy nie wolałbyś, aby Google wyświetlała wyszukiwarkom stronę, która z większym prawdopodobieństwem zamieni ich w prawdziwych potencjalnych klientów lub klientów?

 

16. Nie testujesz A/B optymalizacji SEO przedsiębiorstwa

Dotarcie do pierwszej strony można zwykle osiągnąć, stosując sprawdzone metody SEO , ale dotarcie do najwyższych miejsc w przypadku wysoce konkurencyjnych słów kluczowych wymaga więcej niuansów i szczegółowości.

Wypróbuj SEO A/B testując określone optymalizacje na swoich stronach internetowych, takie jak tytuły stron, opisy meta, linki wewnętrzne, długość treści i inne elementy.

17. Śledzenie SEO przedsiębiorstwa jest niekompletne

Możliwe, że witryna Twojej firmy jest w rankingu i działa lepiej, niż myślisz.

W zależności od używanego oprogramowania do śledzenia pozycji słów kluczowych możesz nie widzieć wszystkich bezpłatnych rankingów słów kluczowych.

Wiele popularnych programów SEO używa botów do zeskrobywania SERP w celu zbierania danych rankingowych. Ale te boty indeksują ograniczoną liczbę SERP, a nie w tym samym tempie.

Z tego powodu Google Search Console jest jedyną prawdziwą miarą skuteczności SEO.

Ostatnie przemyślenia na temat poprawy wydajności SEO w przedsiębiorstwie

Każdy dobry plan SEO wymaga iteracji, więc nie zniechęcaj się, jeśli nadal identyfikujesz, gdzie naprawić statek.

Wprowadzanie niewielkich zmian, mierzenie ich wpływu i ponowne wdrażanie najskuteczniejszych strategii pomoże Ci uzyskać bardziej spójne wyniki kampanii SEO przedsiębiorstwa.