Co to jest tag HTML w Linku? (i dlaczego jest to ważne dla twojego SEO)

Znacznik tekstu hiperłącza (HTML) jest podstawą każdej witryny internetowej i strony internetowej. W kodzie zaplecza tagi HTML wskazują sposób formatowania treści na stronie (w tym tekstu, hiperłączy, obrazów i nie tylko). To, co użytkownicy widzą na stronie internetowej, jest bezpośrednim tłumaczeniem HTML.

Znacznik linku HTML (który tworzy tak zwane „hiperłącze”) jest powszechnie używanym tagiem, który zawiera linki zewnętrzne (do innej strony lub dokumentu w innej witrynie) lub wewnętrznie (do innych zasobów w witrynie).

Istnieje wiele różnych atrybutów tagów linków HTML, które pozwalają dokładniej określić, w jaki sposób Twoje hiperłącza będą wyglądać dla użytkowników. W przypadku łączenia treści na stronie z zasobami zewnętrznymi należy pamiętać, że tego typu linki mają znaczną pozycję w rankingu SEO.

Do czego służą tagi linków HTML?

Używaj tagów linków HTML, gdy chcesz utworzyć łącze zewnętrzne lub wewnętrzne. Możesz użyć tagów linków, aby zachęcić do tworzenia linków zewnętrznych z innych witryn do Twojej własnej (tzw. „Linki przychodzące”) i ulepszenia SEO poprzez tworzenie linków do wiarygodnych witryn („linki wychodzące”).

Idealnie jest używać tagów linków HTML i hiperłączy w sytuacjach takich jak:

– Łączenie do zewnętrznego arkusza stylów

– Zaliczenie wyceny

– Dodawanie źródeł do cytowanego faktu lub badania

– Sugerowanie czytelnikom powiązanych treści

Struktura linków HTML

Wszystkie tagi linków HTML są poprzedzone znakiem mniejszym niż symbol, a na końcu sekcji zamykane są ukośnikiem (/) i większym niż symbol, np. i .

Tagi linków muszą być umieszczone między tagiem head strony internetowej () i muszą zawierać atrybut href, który wskazuje miejsce docelowe linku.

Atrybuty znaczników linków HTML

Atrybuty znaczników linków HTML dodatkowo instruują, jak powinno zachowywać się hiperłącze. Istnieje wiele opcji, ale większość z nich jest opcjonalna. Oto niektóre z najczęstszych:

Atrybut href

Atrybut href = wskazuje miejsce docelowe łącza. Dodaj adres URL, do którego prowadzi łącze, w zestawie cudzysłowów („”) do tego atrybutu. W elemencie link musisz uwzględnić „href =”.

Atrybut Rel

Rel = opisuje relację między dwoma połączonymi podmiotami. Na przykład „rel = icon” importuje powiązaną ikonę na stronę. Dobrą praktyką jest uwzględnienie tego atrybutu podczas korzystania z elementu link.

Atrybut hreflang

Atrybut Hreflang = określa język tekstu w połączonym dokumencie.

Atrybut docelowy

Atrybut Target = instruuje, w którym oknie łącze powinno się otwierać. Na przykład „_blank” zwykle oznacza nową kartę lub nowe okno, w zależności od ustawienia domyślnego.

Dlaczego użytkownicy i wyszukiwarki potrzebują tagów linków HTML

Zewnętrzne hiperłącza do innych witryn (zwane również „linkami wychodzącymi”) zapewniają użytkownikom wartość dodaną, ponieważ kierują użytkowników do odpowiednich informacji i usług.

Wyszukiwarki wykorzystują informacje o łączach podczas pozycjonowania stron internetowych na stronach wyników wyszukiwarek (SERP). Chociaż nie będą one najważniejszym czynnikiem rankingowym, linki wychodzące powinny stanowić kluczową część każdej strategii SEO.

Boty wyszukiwarek traktują linki zewnętrzne z jednej witryny do drugiej (nazywane „ linkami zwrotnymi” ) za ważniejsze niż linki wewnętrzne w witrynie. Liczba (i rodzaj) linków przychodzących, które uzyskuje dana witryna, może być oznaką popularności, trafności, autorytetu i jakości.

Wyszukiwarki wykorzystują znaczniki linków HTML do dostarczania informacji na stronie internetowej lub stronie internetowej. Hiperłącza (przychodzące lub wychodzące) stanowią podstawową część metod rankingu wyszukiwarek.

Korzyści SEO z używania tagów linków HTML

Zewnętrzne łącze do określonej witryny internetowej (w celu utworzenia linków wychodzących) może działać jako „wotum zaufania” dla połączonej domeny. Boty wyszukiwarek rozpoznają, czy dana witryna (lub strona internetowa) jest często powiązana, i mają większe szanse na umieszczenie tej witryny wyżej w SERP.

Wynik ten opiera się na teorii, że tego typu linki są trudniejsze do manipulowania, więc liczba linków przychodzących na witrynę jest prawdopodobnie spowodowana popularnością wśród użytkowników. Może również wskazywać, że dana witryna lub strona jest godna zaufania, angażująca i stanowi źródło wysokiej jakości treści.

Generowanie ruchu organicznego to podstawa SEO, dlatego ważne jest, aby inne witryny zawierały linki do Twojej witryny. Jednak linkowanie do innych witryn nie szkodzi SEO, o ile są one godne zaufania.

W rzeczywistości zwiększysz tylko swoje szanse na wyższą pozycję w rankingu. Zewnętrzne linki do odpowiednich, wysokiej jakości witryn mogą zwiększyć widoczność i autorytet Twojej witryny w oczach robotów wyszukiwarek. Im bardziej popularne i trafniejsze linki wychodzące, tym lepiej.

Inne strony internetowe mają większe szanse na umieszczanie linków do Twojej (i tworzenie linków przychodzących), jeśli utworzyłeś linki do innych renomowanych witryn lub jeśli Twoje strony zawierają przydatne treści, do których mogą się odwoływać.

Zewnętrzne linki do powiązanych witryn mogą również wzmocnić Twój „sygnał tematyczny” dla wyszukiwarek, co pomaga robotom zrozumieć, o czym jest Twoja witryna lub strona.

Kluczowe wnioski

Właściwe hiperłącza to ważny element dobrej strategii SEO. Audyty witryn to jeden ze sposobów, aby upewnić się, że linki obecne w Twojej witrynie działają prawidłowo, ale ustalenie, w jaki sposób i kiedy zamieścić linki do renomowanych, przydatnych witryn (lub takie, aby takie witryny zawierały linki do Twojej), będzie zależało od Twojego uznania.

Przygotuj się na utrzymanie swoich hiperłączy dzięki spójnemu harmonogramowi audytów. Gdy Ty lub inne osoby tworzysz lub usuwasz strony, linki łatwo ulegną uszkodzeniu bez Twojej wiedzy. Utrzymując dobrą strukturę linków, poprawiasz zasięg i wiarygodność swojej witryny – trzymaj się tego!